Point of Sale

Punctul de vânzare este locul în care se realizează și se încheie o vânzare. Din punctul de vedere al clientului, acesta este denumit și punctul de cumpărare. Punctul de vânzare clasic este sala de vânzări sau magazinul unui comerciant cu amănuntul, unde clientul are contact direct cu produsele. Pentru a-i determina pe clienți să facă achiziții impulsive, la punctul de vânzare se desfășoară diverse forme de promovare a vânzărilor. Pe lângă mijloacele tipice de publicitate, acestea includ și activități de consiliere din partea personalului de vânzări.

Majoritatea deciziilor de cumpărare sunt luate la punctul de vânzare, motiv pentru care designul acestuia și prezentarea mărfurilor sunt deosebit de importante atât pentru comercianții cu amănuntul, cât și pentru producătorii de produse. În special în ceea ce privește prezentarea mărfurilor, producătorii încearcă adesea să îmbunătățească vânzările prin intermediul anumitor mijloace publicitare. Un exemplu tipic în acest sens este amenajarea de display-uri.

Datorită poziției din ce în ce mai puternice a comerțului online, POS-ul se deplasează în prezent din ce în ce mai mult în casa sau în sfera privată a consumatorului.
Close menu
Inapoi sus